Aliens

Door mrlammers op woensdag 30 juni 2010 15:31 - Reacties (31)
Categorie: Maatschappij, Views: 3.205

Uit een wereldwijde peiling van Reuters Ipsos blijkt dat Nederlanders zijn er bij lange na niet van overtuigd dat buitenaards leven bestaat. Slechts 8 procent van de ondervraagde Nederlanders zegt te geloven dat er aliens onder ons zijn. En van die 8 procent was bijna iedereen jonger dan 35 jaar. Zie ook:
http://www.reuters.com/ar...olt/idUSTRE6370S720100408

De Belgen en de Zweden zijn het met ons eens.
Eigenlijk ook helemaal niet zo raar. Ik bedoel; we kunnen niet helemaal uitsluiten dat er geen buitenaards leven zou bestaan. Als ik er zo over nadenk, is het eigenlijk wel een beetje arrogant om te denken dat wij het enige soort van intelligent leven in dit universum zijn.

Maar, stel je eens voor dat jij een intelligent buitenaards wezen was, en je zoefde in je retevette Lamborghini onder de ruimteschepen langs aarde. Wat zou jij dan denken?
Precies, DOORVLIEGEN! Heel hard doorvliegen.

Want in de ogen van intelligente extraterrestriŽle entiteiten moeten wij toch een ontzettende puinhoop hebben gemaakt van deze planeet en omgeving! Dat ruimtepuin dat we om onze planeet laten slingeren (meer dan 5000 objecten) en de satellieten (3000+) waarmee wij verantwoordelijk zijn voor een hele hoop ‘universumvervuiling’ in de vorm van straling. Radiosignalen die niet ophouden in het luchtledige, maar net zolang het universum vervuilt totdat het ergens tegenaan botst…
En als je als intelligent buitenaards wezen dan door de dampkring heenkijkt dan zie je oorlogen, armoede, verspilling van grondstoffen en andere ellende die we onszelf hebben aangedaan.

Dus denk nog een keer na als je gelooft dat er aliens op deze planeet zijn. Die zijn er namelijk niet. Waarschijnlijk gebruiken zij onze eigen satellieten om een hele foute reality show te maken, waar de rest van het universum elke dag heel hard om kan lachen.

Koffie van Microsoft

Door mrlammers op woensdag 30 juni 2010 15:29 - Reacties (8)
Categorie: Grappig, Views: 1.242

Microsoft heeft samen met een nieuw bedrijfje een koffiezetapparaat gebouwd dat draait op Windows. Deze nieuwe gadget kan niet alleen het weerbericht of aandelenkoersen weergeven, maar ook een bakje leut produceren.

Gebruikers zouden diverse applicaties, ontwikkeld door Windows-developers, op het koffiezetapparaat kunnen zetten, waarmee het apparaat niet alleen koffie kan zetten, maar via een internetverbinding ook gegevens over weer of verkeer binnen kan halen en kan laten zien op het display.

Goeie strategie van Microsoft: Op deze manier kun je ruim 70% van de West Europese markt pakken (min die 1% die zal proberen om Linux te draaien op deze pruttelpot)!

Ik zie daar ook wel voordelen: Je wordt ’s morgens gewekt door een pruttelend potje koffie. Terwijl je onder de douche staat synchroniseert de koffiepot je agenda en je werkmappen. Je kleedt je aan, pakt je verse bak dampende pleur en bent gelijk op de hoogte van de laatste files en flitspalen.

Maar ik zie ook de mogelijke nadelen: We krijgen vast WGA-foutmeldingen als we koffie(pads) van de Aldi gebruiken. En een koffiezetapparaat dat drie keer vraagt of je ťcht wel koffie wilt zetten, is ook niet echt grappig.

Mijn ergste nachtmerrie: Blue Cup of Death;

COFFEEPOT.EXE

This windows application has stopped responding to the system.
* Press ESC to cancel en return to the system
* Press Enter to close the application that is not responding. You will lose any unsaved coffee in this application.
* Press CTRL-ALT-DEL to reset your coffee pot. You will lose any unsaved coffee in this application.

Press Enter for OK or ESC to Cancel

Softwaregod

Door mrlammers op woensdag 30 juni 2010 15:24 - Reacties (4)
Categorie: Grappig, Views: 1.017

Toen sprak Microsoft deze woorden: ‘Ik ben de alheersende softwaregod, die u uit de handen van de Open Source zal bevrijden.
Vereer naast Microsoft geen andere softwareontwikkelaars.
http://www.ubuntu.com/, http://fedoraproject.org/

Maak geen illegale kopieŽn, geen enkele image van iets dat in de softwarehemel is of van iets verkocht op aarde of online gedistribueerd wordt.
Kniel voor zulke gedrochten niet neer, vereer ze niet, want ik, de softwaregod, duldt geen andere softwareontwikkelaars naast mij. Voor de schuld van de seeders laat ik de leechers boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten;

nieuws: Microsoft in India beboet wegens 'treiteren' softwarepiraten

maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot zover mijn vermogen en de EULA dat toelaat.

Misbruik de naam van Microsoft niet, want wie mijn naam misbruikt laat ik niet vrijuit gaan.
nieuws: Computerdealer misbruikt naam Microsoft in reclame

Houd de EULA in ere, het is een heilig document.
http://download.microsoft...389-aa2d-82486f572120.pdf

Een maand lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de tweede dinsdag van de maand is een patchdag, die gewijd is aan de interventie van uw softwaregod; dan mag u even niet werken en moet u waarschijnlijk rebooten. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw IT slaven en slavinnen, voor uw code kloppend vee, en ook voor de vreemdelingen die gebruik maken van uw hardware.
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2513317
Want in 24 jaar heeft de Microsoft een besturingssyteem gemaakt, en een Office pakket met alles wat er bijhoort en iedere maand volgde er een patch. Daarom heeft Microsoft de patchdag gezegend en heilig verklaard.
nieuws: Vijf jaar oude Windows-bug duikt opnieuw op

nieuws: Microsoft repareert 17 jaar oude bug in Windows

nieuws: Patch voor 17 jaar oude bug blijkt oorzaak van bsod's in XP

Toon eerbied voor uw IT-ers en uw applicatiebeheerder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in de softwareomgeving die Microsoft u geven zal.
nieuws: Microsoft doneert Hyper V-drivers aan Linux-kernel
nieuws: Upgraden van Vista naar Windows 7 kan 20 uur duren

Pleeg geen moord.
http://www.clickx.be/nieu...ondersteuning-windows-xp/

Pleeg geen overspel.
nieuws: 'Windows 7 usb/dvd-downloadtool schendt gpl'

Steel niet.
nieuws: Microsoft geeft code-diefstal Plurk toe
nieuws: Microsoft opnieuw aangeklaagd wegens patentinbreuk

Leg over een ander geen vals getuigenis af.
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=68250

Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’
nieuws: Microbloggingdienst Microsoft offline na plagiaat-beschuldiging
http://techworld.nl/techn...eeft-gejat-van-apple.html

OpenGL

Door mrlammers op woensdag 30 juni 2010 15:13 - Reacties (3)
Categorie: Software, Views: 1.201

OpenGL is de markt uitgedrukt door Microsoft en heeft haar ‘moment’ gemist. Is het niet gemakkelijker om OpenGL te vergeten en DirectX te gebruiken, net zoals de rest van de wereld?
Het antwoord is nee. De simpele reden is dat OpenGL krachtiger is dan DirectX en door bijna alle platformen ondersteund wordt.

Het is publieke kennis dat OpenGL snellere ‘draw calls’ heeft dan DirectX. (Zie ook onafhankelijke publicaties van Nvidia) en het heeft vaak als eerste toegang tot nieuwe GPU features door API extensies van derde partijen.
OpenGL geeft je direct toegang tot de nieuwste grafische features op alle platformen, terwijl DirectX slechts eens in de zoveel tijd geŁpdate wordt; meestal met een nieuwe versie van Windows.
Neem nou de “tesselation technology”, waar Microsoft nu druk mee aan het promoten is, was al drie jaar aanwezig in OpenGL 2.0 extensies (met dank aan AMD). Zelfs jaren daarvoor was het al mogelijk om met behulp van ‘fast instancing’ en ‘vertex-texture-fetch’ gelijksoortige acties uit te voeren.
Ik heb geen idee welke nieuwe technologieŽn de komende jaren het daglicht zullen gaan zien, maar ik weet dat deze als eerste in OpenGL(-extensies) zullen zitten.

Microsoft heeft hard gewerkt aan DirectX 10 en 11, en veel performance issues zijn inmiddels opgelost, en bijna alle OpenGL functionaliteit is hierin ondergebracht. MAAR, er is 1 probleem: het werkt niet onder Windows XP! Heden ten dage gebruikt de helft van de gamers nog steeds Windows XP en daarom is DX10/11 geen optie. Als je dus op dit platform (en eigenlijk geldt dat voor alle platformen) voor de beste grafische ondersteuning wilt gaan, kies je voor OpenGL.

Als ik met ontwikkelaars praat, zeggen ze dat het ondersteunen van Linux of Mac verspilde tijd is. Maar, ik heb hier nooit bewijzen voor gezien. Blizzard zorgt er bijvoorbeeld altijd voor dat de release van de Mac-versies van hun games altijd tegelijk gaan met andere platformen; en zij zijn een van de meest succesvolle game ontwikkelaars ter wereld.
Toen John Carmack gevraagd werd op Rage een DirectX game was, antwoordde hij: "It’s still OpenGL, although we obviously use a D3D-ish API (on the Xbox 360), and CG on the PS3. It’s interesting how little of the technology cares what API you’re using and what generation of the technology you’re on. You’ve got a small handful of files that care about what API they’re on, and millions of lines of code that are agnostic to the platform that they’re on."
Als je elk platform kunt bedienen met OpenGL, waarom zou je je dan beperken door jezelf afhankelijk te maken van DirectX?
Zelfs als er voor jou alleen maar Windows bestaat (en voor veel mensen is dat helaas zo) bedenk dan dat de tijd komt dat je straks misschien je favoriete spel niet meer kunt spelen, omdat deze niet draait onder DX11, of omdat je doordat je WinXP gebruikt niet over de laatste DirectX versie kunt beschikken…
Bummer. Of niet dan?

OpenGL is een non-profit open standaard die gemaakt is om op elk platform over de hoogste grafische kwaliteit te kunnen beschikken die de hardware toelaat.
Het gebruik hiervan wordt verguisd door de monolithische monopolist die deze jonge markt domineert. Direct3D wordt de enige grafische API – enkel ondersteund door Windows en Microsoft houdt hiermee de game industrie in een wurggreep.
Volgens mij is de wereld is toe aan competitie en vrijheid om te kiezen, transparantie en hogere kwaliteit tegen lagere prijzen en een Microsoft-monopolie op gaming is als het hierom gaat slecht voor de gebruiker en voor de industrie.

Grappig hoe de geschiedenis zich lijkt te herhalen. Naast bijvoorbeeld de DeLorean en Betamax, zagen we in 1997 weer een mooi voorbeeld: Microsoft was bezig met een grootschalige campagne om Direct3D te promoten en snel “wist” iedereen dat het sneller en beter was dan OpenGL. Tot de dag dat Chris Hecker een boekje open deed over DirectX. Kort daarna deed John Carmack een duit in het zakje en zorgde ervoor dat alle games van Id Software op OpenGL gebaseerd werden en bewees daarmee dat je DirectX niet nodig had om high-end 3D games te maken.
Helaas had Microsoft de grotere zak geld en door het goed geoliede marketingapparaat was de wereld OpenGL snel vergeten.

Ik denk dat het weer eens tijd wordt dat iemand de sluier optilt, door de mooie advertenties heenprikt, en de wereld laat zien wat er nu echt aan de hand is.
Als je voor DirectX kiest, dan kies je of voor het gedateerde DX9, of voor DX10/11 waar nog geen user-base voor is.
Als je voor OpenGL kiest, krijg je de snellere en krachtigere grafische features voor alle versies van Windows, Mac en Linux, maar ook PS3, Wii, PSP, DS, en de iPhone!

Als je een game ontwikkelaar bent, doe dan je onderzoek, vergelijk de getallen en beslis dan voor jezelf wat het betere platform is. Sommige programmeurs prefereren de DirectX 11 API boven OpenGL, maar deze low-level APIs verdwijnen toch in een abstract layer, dus dat kan nooit de doorslaggevende factor zijn. Als er iets is aan OpenGL dat je niet aanstaat, kun je dat aangeven bij de OpenGL ABR – die zijn er voor jou!

Als je een Windows XP, Mac, of Linux-gamer bent, dan hoop ik dat je ziet dat DirectX de enige beperkende factor is en ervoor zorgt dat nieuwe games jouw platform niet zullen bereiken. Het enige dat jij eraan kunt doen is games kopen die OpenGL ondersteunen…